Av Razvan A Hutanu Obligatiile taximetristului si ale clientului sunt prevazute in Legea nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere. Obligatiile taximetristului sunt urmatoarele:
a) sa aiba un comportament civilizat si preventiv in relatia cu clientul;
b) sa respecte solicitarile legale ale clientului;
c) sa opreasca pe traseu, la semnul clientului, cand se afla in pozitia de operare Liber, cu exceptia cazului cand se deplaseaza sa preia un client la comanda dispecerului sau conditiile de trafic nu permit aceasta manevra;
d) sa elibereze bonuri client la finalul cursei, pe baza carora va incasa contravaloarea prestatiei efectuate;
e) sa nu pretinda ca plata pentru prestatia efectuata decat suma prevazuta pe bonul client;
f) sa nu implice taxiul in mod deliberat, direct sau indirect, in activitati cu caracter infractional sau alte acte antisociale;
g) sa anunte organele de politie in cel mai scurt timp si cu prioritate despre orice eveniment grav la care a participat sau a fost martor;
h) sa asigure protectie clientului cat timp acesta se gaseste in taxi;
i) sa transporte clientul la destinatie pe traseul optim sau pe traseul solicitat de acesta;
j) sa nu incarce taxiul peste capacitatea sau gabaritul de transport autorizat;
k) in cazul transportului de persoane, sa transporte bagajele clientilor in limitele spatiului destinat pentru acestea, fara perceperea de tarife suplimentare;
l) sa prezinte informatiile cerute sau sa faciliteze accesul organelor de control imputernicite la aparatul de taxat, pentru verificare;
m) sa nu transporte bagaje sau bunuri care sa nu permita inchiderea portbagajului, portierelor si a geamurilor;
n) sa nu angajeze transportul unui client aflat in stare avansata de ebrietate sau aflat in stare de a dezvolta o situ