Antreprenorii din Statele Unite au gasit un nou canal de promovare a mesajelor lor, site-urile de video-sharing, mai ieftin decat TV-ul, dar cu un potential asemanator, scrie Wall Street Journal.
Valentina Trevino este o artisata de 29 de ani din Chicago. Ea posteaza regulat filme pe YouTube prin care arata cum a pictat un tablou si ce inseamna pentru ea acea pictura. Intr-unul dintre clipurile sale ea vorbeste despre conexiunea bizara dintre balerinele din arta lui Edgard Degas si problemele de custodie cu care se lupta Britney Spears.
Aceasta formula mai putin ortodoxa i-a adus tinerei artiste 8,2 milioane de vizitatori pe YouTube care pot fi considerati potentiali cumparatori. La sfarsitul clipului Valentina Trevino a inclus un link catre eBay, de unde vizitatorii pot cumpara opera de arta.
Tanara a vandut pana acum fiecare pictura promovata in acest fel, 49 la numar, pentru sume intre 500 si 1.000 de dolari fiecare. Pana sa apeleze la aceasta metoda de promovare, artista din Chicago era nevoita sa renunte la pictura pentru a-si putea plati facturile, Acum, spune ea, tablourile ii aduc un venit regulat.
De ce sunt alese platformele de video-sharing pentru promovarea unor produse sau afaceri? In primul rand datorita costurilor reduse pe care le presupune o astfel de initiativa. Fiecare utilizator poate posta gratuit continut pe un site de video-sharing, in timp ce, pentru a cumpara spatiu de emisie pe un canal TV sau spatiu publicitar pe internet trebuie sa platesti. In plus, mesajul este diferit fata de mesajele publicitare traditionale si poate fi oricat de personal doreste proprietarul, spune David Meerman Scott, autorul cartii „The New Rules of Marketing and PR”.
„Nu trebuie sa vorbesti despre produsl tau in cateva secunde numarate. Poti sa te distrezi cu el”, considera Scott.
Bineinteles ca pe un site ca YouTube vorbim desp