Deoarece influenteaza comportamentul, emotiile va pot ajuta sa obtineti locul de munca mult visat sau, dimpotriva, va pot impiedica sa va folositi potentialul. De aceea, specialistii in resurse umane va sfatuiesc sa invatati sa tineti in frau emotiile negative. Unul dintre sfaturile date de specialisti pentru a va ajuta sa va pastrati emotiile intr-o „zona de siguranta“, astfel incat sa nu fiti nici prea „pasional(a)“, nici prea „pasiv(a)“ este acela de a identifica problema care v-a adus in starea respectiva.
„Exista destule momente in care va enervati la serviciu. Decat sa riscati sa-l faceti pe sef sa fiarba de manie, incercati sa identificati problema care v-a facut sa va enervati si analizati cateva eventuale solutii“, va sfatuieste www.eva.ro , care considera ca in acest mod veti da dovada de mult profesionalism. „Daca nu o veti face, riscati sa fiti privit ca o persoana care isi iese usor din fire sau care nu se poate controla“, adauga specialistii site-ului mai sus-mentionat.
Concentrati-va pe mentinerea calmului
Chiar daca dati dovada de multa pasiune si va veti implica afectiv in proiectele derulate, sfatul general este sa va asigurati ca „pasiunea dumneavoastra nu este exagerata“. Mai mult decat atat, daca lucrati intr-o echipa, pentru a avea succes, trebuie sa nu fiti indiferent la emotiile colegilor. Iar daca sunteti conducatorul echipei, responsabilitatea este cu atat mai mare.
„Ca sef de echipa, abilitatea de a organiza si a conduce propriile emotii si ale celor din jur constituie o calitate primordiala. Una dintre cele mai bune modalitati de a controla emotiile celorlalti este sa-i ascultati cu foarte mare atentie si sa aratati empatie fata de ceea ce simt“, explica www.eva.ro. Site-ul precizeaza ca, pentru a va controla propriile emotii, trebuie sa va concentrati in primul rand pe mentinerea calmului. @