Celebrul musical “Cabaret” (de John Kander şi Fred Ebb) a avut premiera sâmbătă seară la Teatrul Naţional de Operetă “Ion Dacian”, în regia lui Beatrice Rancea, continuând seria de spectacole începută cu “Broadway-Bucureşti”.
Celebrul musical “Cabaret” (de John Kander şi Fred Ebb) a avut premiera sâmbătă seară la Teatrul Naţional de Operetă “Ion Dacian”, în regia lui Beatrice Rancea, continuând seria de spectacole începută cu “Broadway-Bucureşti”. Dacă anul trecut cei mai mulţi actori folosiţi pe partea de musical au provenit din zona colaboratorilor, de această dată, corul, baletul, orchestra şi artiştii Operetei s-au făcut remarcaţi în faţa unei săli arhipline. “Cabaret”, ecranizat în 1972 la Hollywood cu Liza Minnelli şi Michael York în rolurile principale, câştigător a opt Premii Oscar, s-a ridicat la înălţimea aşteptărilor publicului prezent sâmbătă în Sala Studio. Aflată la primul angajament de o asemenea amploare, Oana Rusu, în rolul Sally Bowles, a făcut un joc complet, dans-teatru-voce, dovada faptului că, deşi un gen extrem de solicitant, musicalul de calitate îşi face loc şi pe scena românească. Jocul actorilor a fost completat de cele 250 de costume realizate de Cătălin Botezatu, dar şi de machiajul asigurat de Iuliana Ştefan, graţie cărora expresionismul german al anilor ’30, cu tuşe violente, a fost extrem de bine redat, în contrast cu tipul cabaretului francez. Publicul a avut parte de emoţii din plin, mai ales că scânteile nu au scăpărat numai la figurat, din jocul artiştilor, ci şi la propriu, sub forma unor artificii, care i-au pus pe jar pe unii spectatori. Amintirea incendiului care a distrus Sala Studio a smuls câteva comentarii ironice, mai ales că nici după renovare teatrul nu a încheiat o poliţă de asigurare.
Celebrul musical “Cabaret” (de John Kander şi Fred Ebb) a avut premiera sâmbătă seară la Teatrul Naţional de Operetă “I