FRANCIZE ● Investitorii se reprofilează pe reţete de succes
Cifra de afaceri a reţelelor de franciză din România ar putea creşte în acest an cu peste 20%, până la 1,5 miliarde de euro. Pe piaţa românească sunt 363 de afaceri la cheie.Un fast-food din patru din România este o franciză.
FRANCIZE ● Investitorii se reprofilează pe reţete de succes
Cifra de afaceri a reţelelor de franciză din România ar putea creşte în acest an cu peste 20%, până la 1,5 miliarde de euro. Pe piaţa românească sunt 363 de afaceri la cheie.Un fast-food din patru din România este o franciză.
Francizele se dezvoltă din ce în ce mai mult în România din cauza randamentelor mai mici din imobiliar şi piaţa de capital, ceea ce a făcut ca investitorii să se reprofileze. Un sfert din fast-food-urile deschise în ţara noastră folosesc sistemul de franciză, potrivit lui Răzvan Blid, directorul CHR Consulting. Totalul cifrei de afaceri a companiilor care utilizează această metodă a fost în 2007 de 1,23 miliarde de euro, în creştere cu 23% faţă de anul anterior, după ce în 2006 era puţin sub un miliard de euro. "În acest an, estimez că piaţa va creşte la 1,5 miliarde de euro, având în vedere că majoritatea afacerilor în franciză vor fi deschise în a doua jumătate a anului", a declarat Răzvan Blid. "Acest gen de afaceri totalizează la momentul actual 15.800 de angajaţi în România", a mai spus el.
Sistemul de francize presupune că un investitor primeşte dreptul de a opera cu numele şi tehnologia unei mărci celebre, în schimbul unei sume ce poate varia de la o marcă la alta în funţie de celebritatea ei sau de materialele şi standardele avute.
MAGNET. Studiul CHR a mai arătat că atractivitatea investitorilor autohtoni pentru afaceri în franciză a crescut în ultimii ani de la 43% în anul 2004 la 74% în anul 2007. De asemenea,