În loc de chelner, clienţii se confruntă cu un ecran tactil. Sursa: Reuters
Tot mai multe restaurante din întreaga lume renunţă la clasicul chelner şi le oferă clienţilor posibilitatea de a comanda prin intermediul unui ecran tactil ceea ce îşi doresc să consume, relatează Reuters. Compania Conceptic a echipat deja cu tehnologie e-Menu numeroase sushi baruri, puburi şi restaurante de familie din Israel, Franţa, Africa de Sud şi Belgia. Tehnologia are la bază acelaşi sistem cu ecrane tactile utilizat în cantinele cu autoservire sau în aeroporturi, pentru ticketing.
„Dacă o persoană începe să privească imagini cu un tort cu ciocolată, există mari şanse să-l şi comande. Este vorba despre impulsul de a cumpăra“, explică Adi Chitayat, directorul executiv de la Conceptic. „Trăim în era tehnologiei. Oamenilor nu le mai este frică de ecrane“, adaugă Chitayat. Compania sa a lansat sistemul-pilot în 2006 şi aşteaptă să culeagă roadele investiţiei la jumătatea anului viitor. Frame, un sushi bar în vogă din oraşul israelian Tel Aviv, a înregistrat o creştere de 11% a comenzilor la mesele dotate cu ecrane tactile şi e-Menu.
Clienţii sună adesea pentru a rezerva aceste mese, spune patroana barului, Natalie Edry. La una dintre mese, informaticianul Gil Uriel şi familia sa sunt foarte entuziasmaţi de e-Menu. „Este mai vizual. Putem alege, ne putem certa în continuare, dar este mult mai uşor când poţi să vezi tot ceea ce ai posibilitatea să comanzi“, spune Gil Uriel, în timp ce copiii săi abuzează de funcţia „Jocuri“, disponibilă la ecranul de la masa lor.
Unii preferă omul, nu maşina
Mulţi dintre clienţii restaurantelor preferă însă în continuare să fie serviţi de un chelner. „Eu nu cred în ecrane, eu cred în oameni“, afirmă omul de afaceri Yoash Torkman, care ia adesea prânzul la Frame, dar preferă să stea la mesele n