În perioada campionatului european de fotbal din acest an, consumul va creşte cu 20% Previziunile principalilor jucători de pe piaţa berii estimează pentru acest an o creştere a afacerilor cu În perioada campionatului european de fotbal din acest an, consumul va creşte cu 20%
Previziunile principalilor jucători de pe piaţa berii estimează pentru acest an o creştere a afacerilor cu aproximativ cinci procente. Totodată, aceştia spun că preţul va înregistra o tendinţă similară celei a inflaţiei, ceea ce înseamnă o scumpire a produselor în medie cu 6%.
Piaţa berii a ajuns anul trecut la un miliard de euro. Românii au consumat în 2007 peste 19 milioane de hectolitri, faţă de cei 17,7 milioane de hectolitri vânduţi în anul precedent. Principalii factori care au dus la avansul pieţei au fost creşterea puterii de cumpărare a românilor, dar şi intensificarea campaniilor publicitare. Potrivit oficialilor de la Asociaţia Berarii României, cheltuielile pe campaniile de adevertising s-au ridicat la 100 milioane de euro la valoarea de rate card.
Cel mai important motor al creşterii a fost apetitul deosebit al consumatorului autohton pentru berea la PET, consumată acasă. Aproape jumătate din vânzările de pe piaţă sunt reprezentate de acest sortiment. Creşterea faţă de anul trecut este de numai 5 procente, dar explozia vânzărilor de bere la PET a început în 2004.
Explicaţia stă în puterea tot mai mare de cumpărare a românilor care şi-au permis să înlocuiască apa de la robinet cu berea, dar şi în faptul că acestă băutură câştigă teren în faţa altor tipuri de băuturi. Paradoxal, consumul de bere la sticlă a înregistrat un uşor declin. Anul trecut, acesta a reprezentat 40,5% din piaţă, în coborâre de la 46,2%, cu un an în urmă, sau 61,9%, în 2004.
Este un fenomen atipic, care nu se regăseşte în ţările din Europa de Vest, unde consumul d