Săptămâna trecută, cotidienele "New York Times" şi "Los Angeles Times" au renunţat la 100, respectiv 150 de jurnalişti . În ultimul an, presa scrisă din SUA a înregistrat scăderi atât Săptămâna trecută, cotidienele "New York Times" şi "Los Angeles Times" au renunţat la 100, respectiv 150 de jurnalişti .
În ultimul an, presa scrisă din SUA a înregistrat scăderi atât la nivelul bugetelor de publicitate, de aproximativ 7%, cât şi la nivelul audienţei ziarelor. În timp ce redacţiile rămân fără gazetari, companiile de internet câştigă salariaţi.
Problemele financiare şi scăderile de audienţă din presa americană au determinat un val de disponibilizări în unele dintre cele mai mari redacţii din SUA. Săptămâna trecută, conducerea cotidianului american "The New York Times" a concediat 100 de jurnalişti şi angajaţi din personalul administrativ. I-a luat doar cinci minute editorului executiv al publicaţiei, Bill Keller, să scurteze lista angajaţilor. "Majoritatea celor concediaţi vor fi gazetari şi mai puţin art directori sau editori foto.
Mişcarea este una dureroasă pentru întreaga redacţie, dar trebuie să minimalizăm toate cheltuielile. Nu va fi singura", a declarat Keller la şedinţa ziarului.
"New York Times" are una dintre cele mai mari redacţii din presa americană: 1.332 de angajaţi. Nicio altă publicaţie nu depăşeşte 900 de jurnalişti şi personal administrativ. După reducerile de personal, acţiunile companiei au crescut cu 5%, ajungând la 18,84 de dolari. Bugetul titlului american a atins, în 2007, 200 milioane de dolari şi este singura companie care, în ciuda problemelor financiare, nu şi-a întrerupt seria de reportaje în Irak, care costă compania trei milioane de dolari anual.
"L.A Times" lasă 150 de jurnalişti pe drumuri
Bugetele de publicitate ale presei scrise americane au scăzut cu circa 7% faţă de anul trecut