Ultima premieră a scandalizat publicul din cauza scenelor deşănţat erotice. Sursa: Mediafax
1 /.
Scene mimând sexul oral sau pe la spate şi dansuri lascive între „pisicuţele“ şi „pisoii“ unui club de noapte din Berlinul anilor ’30. „Cabaret“, musicalul care a avut premiera oficială sâmbătă şi duminică, la Teatrul Naţional de Operetă „Ion Dacian“ din Capitală, a împărţit publicul în două tabere: „cei care înghit şi cei care nu înghit“ o astfel de montare modernă, cu scene erotice explicite, „ca în viaţa reală“.
Şi dacă tinerii prezenţi în sală, duminică seara, au zâmbit cu subînţeles atunci când, după un paravan, s-a simulat sexul anal, persoanele mai în vârstă s-au arătat indignate: „Am venit pentru un act de cultură, nu pentru un act pornografic“. Cu un destin celebru, cu succese răsunătoare atât pe Broadway (15 Premii Tony), cât şi la Hollywood (filmul lui Bob Fosse, cu Liza Minelli şi Michael York, a câştigat opt Premii Oscar), „Cabaretul“ de la Operetă, regizat de Beatrice Rancea, sparge definiţia tradiţională dată unui spectacol de operetă.
Scene cu obscenităţi
Timp de două ore şi jumătate, pe scena de la Operetă s-a reconstituit sfârşitul anilor ’30: Berlin cu nazismul în plină ascensiune, localul de noapte „Kit Kat Klub“, satiră politică, tineri homosexuali cu svastica pe braţ, „pisicuţe jucăuşe“ practicând o meserie veche de când lumea, artificii şi confetti. Printre ele - o poveste de dragoste între o nemţoaică şi un evreu şi partituri celebre - „Willkommen“, „Cabaret“, „Mein Herr“, „Don’t Tell Mama“ sau „Money, Money“ - interpretate live de orchestra şi soliştii Operetei.
Tot cocktailul vizual şi artistic - din plin condimentat cu scene îndrăzneţe, mult prea îndrăzneţe pentru pudibonzi. „Ar trebui să le rămână sala goală, cu scenele lor de obscenităţi. Dar, vezi, sunt tinerii ăştia care în