Directorul general al companiei Bricostore Romania vede dezvoltarea retelei pana la 20 de unitati pe termen mediu, fata de 8 locatii in prezent.
Reteaua franceza de bricolaj Bricostore, parte a grupului Bresson, a inregistrat anul trecut un profit de circa 27 mil. euro, la o cifra de afaceri de 180 mil. euro, retailerul avand in prezent 8 magazine pe piata locala.
"Cu toate ca ne-am extins in provincie, unde marjele de castig sunt mai mici, anul trecut am reusit sa ne mentinem rata de profitabilitate la acelasi nivel din 2006, in jurul a 15%", spune Isabelle Pleska, managerul general al Bricostore Romania. Aceasta mizeaza pe mentinerea ritmului de crestere a afacerilor in acest an la 30%, ceea ce ar putea duce vanzarile retelei Bricostore la 234 mil. euro la finele anului.
Compania si-a bugetat pentru primele luni ale anului mentinerea ratei de profitabilitate din 2006, insa Pleska anticipeaza cresteri importante ale unor categorii de costuri pentru reteaua pe care o conduce.
"In acest an, ne putem astepta la o crestere similara a salariilor pe piata de profil, intre 20-30%, ritm atins in 2006 fata de anul anterior. Taxele pe proprietati imobiliare, care sunt foarte imprevizibile, vor creste si ele", apreciaza managerul Bricostore. Potrivit datelor INS, salariul mediu net in comert se ridica anul trecut la 256 euro, in crestere cu 38% in euro fata de 2006.
Pe partea de marketing, costurile de promovare a magazinelor Bricostore s-au majorat in acest an cu 20-30% fata de 2007, pe fondul majorarii tarifelor pe canalele media utilizate de companie.
Pe piata locala, o alta provocare pentru retaileri o reprezinta in prezent preturile mari de pe piata imobiliara. "Ne-am incetinit expansiunea anul trecut din cauza chiriilor. Nu ne putem extinde cu orice pret, pentru ca obtinerea unui profit este esentiala pentru dezvoltar