Orange, Vodafone si Cosmote, primii trei operatori de telefonie mobila de pe piata locala, deruleaza campanii promotionale agresive pentru a atrage abonati pe o perioada de doi ani, reducerile oferite noilor clienti la pretul de achizitie al unui telefon mobil depasind in unele cazuri 250 de euro.
Primii doi operatori de pe piata, Orange si Vodafone, desfasoara, spre exemplu, campanii prin care la incheierea a doua abonamente pe doi ani, utilizatorii primesc doua telefoane identice, platind insa unul singur.
Cel mai scump telefon furnizat prin acest tip de promotie este Motorola V8 Luxury, un telefon mobil placat cu aur de 18 karate, disponibil in oferta Orange la 549 euro.
La incheierea a doua abonamente Orange, utilizatorii primesc doua Motorola V8 Luxury la pretul de 549 euro. Motorola V8 Luxury are un pret de 553 de euro in oferta Orange, pentru clientii care doresc sa cumpere terminalul fara a incheia un abonament.
Pe acelasi sistem, in oferta Vodafone se regasesc telefoane cu preturi variind intre 19 si 119 euro. Spre exemplu, la doua abonamente pe doi ani incheiate la Vodafone, utilizatorii primesc doua Sony Ericsson V640, la pretul de 119 euro.
Campania Orange se incheie pe 29 februarie in timp ce campania Vodafone se incheie pe 20 martie.
Lupta operatorilor de a atrage clienti cu abonament pe o durata cat mai lunga vine intr-un moment in care este asteptata relansarea operatiunilor Telemobil (Zapp), iar rata de penetrare a telefoniei mobile pe piata locala a trecut de 100%. De asemenea, numarul de operatori a crescut la cinci, odata cu lansarea anul trecut a serviciului DigiMobil al RCS&RDS.
Reducerile semnificative aplicate de operatori la pretul telefoanelor pentru clientii care se aboneaza pe doi ani sunt explicate de faptul ca acest tip de clienti le aduc in medie companiilor de telefonie mobila venituri de patru