Imaginati-va un platou de filmare cu greci si troieni privindu-se incordati peste zidurile Troiei. Apare Ahile, la mana i se vede ceasul, pe cer trece un avion, camera merge. Ahile zbiara un pic la troieni, se asaza pe plaja, bea o Cola, intoarce scutul care e de fapt un PlayStation II. Actorii o dau inainte cu toata seriozitatea, zbiara si-si zanganesc armele, Ahile ii bumbaceste pixelii lui Hector pana face carcei la degete.
In punctul culminant al luptei regizorul striga plangaret: "ce vreti voi de la mine, eu habar n-am sa fac film, nici macar nu sunt regizor!", dar face mai departe Troia, adaugand cadre pana cand acopera metrajul. Nu e nici parodie, nici film istoric, nici fantasy, dar e ceva ce seamana foarte bine cu "Intamplari la marginea lumii" de Cosmin Perta si cu "Clubul de biliard" de Tudor Calin (Cartea Romaneasca, 2007).
Am promis, nu demult, ca voi lua la puricat si carti cu care n-are rost sa va bateti capul. Se intampla atunci sa fie vorba despre scriitori romani, publicati la Cartea Romaneasca. Editura C. R. are meritul de a fi deschisa prozatorilor de toate varstele si pedigree-urile literare, de la Mircea Horia Simionescu pana la milenaristi, si de a publica incercari in toate genurile, realiste, politiste, moraliste, estete, fantastice si amestecate.
Multi dintre autorii de la Cartea Romaneasca sunt greu de incadrat intr-o generatie sau in alta, debutantii (nu neaparat tineri) au tunat si s-au adunat, fiecare dupa pricepere si puteri.
Si, din ceea ce am citit pana acum, priceperea si puterile aspirantilor sunt foarte reduse. Raman cartile maestrilor, Radu Aldulescu, M.H.S., George Balaita, Marin Sorescu (e cazul sa merg pana la Sadoveanu si Caragiale?) plus 2-3 scriitori mai tineri (Florina Ilis, Mihnea Rudoiu), dar peste sperantele tinere si batrane bate vijelios vantul.
"Intamplari la