Dacă întrebi un copil de trei ani ce vrea să se facă mai târziu, ai surpriza să afli că-şi doreşte să fie „vedetă“. Şi, pe scenele româneşti, chiar au apărut astfel de vedete! Impresarii le ajută să crească pentru a câştiga, şi unii şi alţii, glorie şi bani. Impresari au existat şi înainte, şi după 1990. Munca este aceeaşi, doar că acum a început să fie reglementată. Înainte de 1989, nu se vorbea oficial despre impresari, pentru că nu se pun
Dacă întrebi un copil de trei ani ce vrea să se facă mai târziu, ai surpriza să afli că-şi doreşte să fie „vedetă“. Şi, pe scenele româneşti, chiar au apărut astfel de vedete! Impresarii le ajută să crească pentru a câştiga, şi unii şi alţii, glorie şi bani.
Impresari au existat şi înainte, şi după 1990. Munca este aceeaşi, doar că acum a început să fie reglementată. Înainte de 1989, nu se vorbea oficial despre impresari, pentru că nu se punea problema reprezentării artiştilor decât în străinătate. De afacere se ocupa, în exclusivitate, Agenţia Română de Impresariat Artistic (ARIA). După ‘90 însă, sub denumirea de impresar sau manager artistic, au apărut mulţi oameni care se ocupau, de fapt, cu traficul de persoane peste hotare, sub acoperirea unor contracte pentru dansatoare. „De-abia în 2002 s-a pus ordine în sistemul legislativ, explică directorul adjunct Constantin Popoiu de la Centrul de Centrul de Pregătire Profesională în Cultură (CPPC). Prin demersurile făcute de specialiştii noştri, profesia de impresar artistic a fost inclusă în Codul Ocupaţiilor din România şi s-a creat Registrul naţional al impresarilor artistici.“
Astfel, practicarea meseriei fără un atestat acordat de Comisia de atestare şi avizare în domeniul impresariatului artistic a devenit contravenţie, numai că nimeni nu ştie să fi existat astfel de incidente. „Jumătate din piaţă e