Persoanele din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani, sunt principalele ţinte vizate pe televiziuni de clienţii publicitari. Pentru majoritatea investitorilor în
Persoanele din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani, sunt principalele ţinte vizate pe televiziuni de clienţii publicitari.
Pentru majoritatea investitorilor în publicitatea tv, telespectatorii din mediul urban, cu vârste cuprinse în 18 şi 49 de ani, reprezintă principala ţintă către care îşi dirijează reclamele. Sunt consideraţi ca fiind oameni activi, cu bani, pasionaţi de shopping şi mari cheltuitori. Aşadar, "o pradă" valoroasă pentru a fi bombardată cu mesaje publicitare.
În businessul de televiziune şi advertising, acest segment de telespectatori (urban, 18-49 de ani) este numit "targetul comercial". Termenul a fost introdus pentru prima dată în România de companiile multinaţionale care au ţinut să-şi stabilească clienţii cărora li se adresează.
Pro TV a fost prima televiziune care şi-a propus, din punct de vedere al vânzărilor de publicitate, să livreze audienţă pe acest segment. Odată cu dezvoltarea pieţei tv, şi alte posturi, în funcţie de profilul lor, au vizat acest public. În goana după targetul comercial, există riscul de a instaura o discriminare faţă de persoanele care depăşesc această barieră de vârstă.
De parcă bărbaţii care au împlinit 50 de ani nu mai trebuie să folosească lamele Gillette sau nu mai sunt interesaţi de ultimul model Toyota. Până la urmă, targetul comercial este o monedă folosită de investitorii publicitari în relaţiile cu anumite staţii tv.
Pe de altă parte, sunt destule posturi de televiziune care, în comunicatele lor de presă, se laudă cu performanţele unor programe care au înregistrat audienţe mari pe targetul comercial. (Practica "decupării" sondajelor de audienţă este des folosită, fireşte, în