Anul trecut, au fost înregistrate peste 5.400 de tentative de fraudă în cazul comenzilor efectuate prin card bancar, dintr-un total de 360.000 (85% din comenzile de pe piaţa online), a anunţat Gecad ePayment. Din numărul total al încercărilor de fraudare, cele mai multe au vizat segmentul telecomunicaţiilor, urmat de e-tail, comerţul online. Astfel, din totalul tentativelor, aproximativ 2.270 (echivalentul a 42%) au avut ca obiectiv produsele şi serviciile telecom, iar 31% sectorul de retail online.
Serviciile turistice şi de transport au atras doar 8% dintre tentativele de fraudare înregistrate şi respinse de sistemul ePayment. Alte 10% dintre tentative au fost înregistrate în domeniul serviciilor, 9% fiind, în alte domenii. “Printre cele mai frecvente situaţii pe care le-am întalnit, în 2007, se numără cazurile în care copiii au folosit cardurile părinţilor pentru a face achiziţii pe Internet şi cele în care s-au încercat plăţi cu carduri furate, îndeosebi carduri emise în Statele Unite. Alte tentative de fraudare au implicat conturi de PayPal alimentate cu carduri furate sau chiar conturi internaţionale furate, precum şi tentative de fraudă prin conturi bancare virtuale, din afara României”, a declarat Cristian Badea, CIO ePayment. (P.B.)
Anul trecut, au fost înregistrate peste 5.400 de tentative de fraudă în cazul comenzilor efectuate prin card bancar, dintr-un total de 360.000 (85% din comenzile de pe piaţa online), a anunţat Gecad ePayment. Din numărul total al încercărilor de fraudare, cele mai multe au vizat segmentul telecomunicaţiilor, urmat de e-tail, comerţul online. Astfel, din totalul tentativelor, aproximativ 2.270 (echivalentul a 42%) au avut ca obiectiv produsele şi serviciile telecom, iar 31% sectorul de retail online.
Serviciile turistice şi de transport au atras doar 8% dintre tentativele de fraudare înregistrate şi respinse de