Ajutoarele de stat de la fabrica de automobile Craiova sunt incompatibile cu reglementarile europene. Aceasta ar fi, potrivit unor surse europene, citate de Radio France International (RFI), decizia Comisiei de la Bruxelles in chestiunea privatizarii cu Ford, care ar putea fi anuntata oficial abia maine.
Ford va trebui sa achite aproape 27 milioane de euro reprezentand ceea ce, sustin sursele citate, Comisia ar considera ca sunt ajutoare de stat primite din partea autoritatilor romane, in procesul de privatizare a uzinei din Craiova. Ford nu ar avea intentia de a renunta la Uzina de automobile Craiova, in ciuda deciziei CE, adauga RFI.
Pe de alta parte, autoritatile romane considera ca intrarea Ford pe piata romaneasca va genera noi investitii in domeniul industriei componentelor auto si, implicit, crearea de noi locuri de munca. "Intrarea Ford in Romania va genera aparitia unor retele de furnizori, ceea ce va dezvolta industria auto romaneasca", a spus premierul Calin Popescu Tariceanu la conferinta organizata de The Economist. Contractul de privatizare a societatii Automobile Craiova cu grupul american Ford a fost semnat in luna septembrie a anului 2007. Ford a platit 57 milioane de euro pentru achizitionarea pachetului de 72,4% din actiunile Automobile Craiova. Producatorul american s-a angajat totodata la investitii directe de 675 milioane de euro pentru modernizarea fabricii si pentru cresterea productiei de automobile la 300.000 de vehicule pe an, dar si pentru suplimentarea numarului locurilor de munca.
Ajutoarele de stat de la fabrica de automobile Craiova sunt incompatibile cu reglementarile europene. Aceasta ar fi, potrivit unor surse europene, citate de Radio France International (RFI), decizia Comisiei de la Bruxelles in chestiunea privatizarii cu Ford, care ar putea fi anuntata oficial abia maine.
Ford va trebui sa achite a