“Le-a luat atitea luni de zile ca sa spuna ca terenurile costa mai mult decit a dat Ford, dar nu va fi nici o problema pentru ei sa plateasca 20 si ceva de milioane in plus", a declarat la Craiova presedintele Camerei Deputatilor, Bogdan Olteanu. Este prima clarificare din partea unui oficial roman, dupa ce Comisia Europeana a anuntat ca impunerea unor conditii in contractul cu Ford a dus la scaderea pretului de vanzare, dar nu a indicat clar ce active detinute de statul roman ar fi fost vandute sub valoarea de piata. HotNews.ro a solicitat aceste informatii inca din 2007 in baza legii accesului la informatii, insa AVAS refuza sa faca publice anexele, desi a pierdut un prim proces.
“Practic, despre asta este vorba. Cei de la Comisie au stabilit ca Ford ar fi trebuit sa plateasca in plus 27 de milioane de euro in plus pentru terenuri. Este vorba de terenurile de sub fabrica, probabil cateva sute de hectare. Este o chestie strict birocratica. Cei de la Ford au spus, bine domnule, va platim noi 27 de milioane in plus”, a declarat pentru HotNews.ro presedintele Camerei Deputatilor, Bogdan Olteanu.
El a precizat ca fabrica de automobile de la Craiova detinea terenuri si in Bucuresti si in Timisoara, dar ca “Ford nu le-a luat”. Olteanu a mai spus ca in Romania, discutia referitoare la pretul terenurilor a avut loc la aproape fiecare privatizare. “La noi e o problema cu includerea terenurilor in patrimoniu. Deci discutia asta e veche: cat valoreaza terenurile societatilor comerciale care au fost privatizate”.
Un membru al comisiei de privatizare, liberalul Mihai Voicu, a precizat insa pentru Hotnews ca nu stie ca acesta sa fie motivul oficial pentru care Comisia Europeana a solicitat Romaniei sa recupereze cele 27 de milioane de euro de la Ford, considerate ajutor de stat. “Este vorba de o presupunere a domnului Olteanu”, a spus Voicu.
@N_P