Băncile de pe piaţa autohtonă nu reuşesc să-şi fidelizeze clienţii prin produsele pe care le oferă. Deşi colaborarea cu mai multe instituţii de credit presupune costuri suplimentare, Băncile de pe piaţa autohtonă nu reuşesc să-şi fidelizeze clienţii prin produsele pe care le oferă.
Deşi colaborarea cu mai multe instituţii de credit presupune costuri suplimentare, fidelizarea nu este încă o practică înrădăcinată în mediul bancar românesc.
Analiştii spun că situaţia este cât se poate de normală pentru stadiul actual de dezvoltare a pieţei. În plus, studiile realizate la nivel european arată că se accentuează problemele lipsei de loialitate şi că toate băncile se confruntă cu această dificultate.
Fidelitatea faţă de o anumită instituţie bancară rămâne, încă, un subiect tabu în ţara noastră. Deşi colaborarea simultană cu mai multe bănci presupune costuri suplimentare, prea puţini români lucrează cu o singură instituţie de credit.
Atraşi de ofertele promoţionale ale băncilor, avem adesea un card de credit la banca X, un împrumut ipotecar sau unul de nevoi personale la banca Y şi un card de debit la banca Z. Iar preţul stabileşte întotdeauna cu cine alegem să colaborăm.
Radu Graţian Gheţea, preşedintele Asociaţiei Române a Băncilor (ARB), consideră că "turismul bancar" este o evoluţie cât de poate de normală pe piaţa locală.
Migraţia bancară e în floare
"E normal ca românii să lucreze cu mai multe bănci în acelaşi timp, având în vedere că activitatea de creditare şi piaţa cardurilor au început să se dezvolte abia cu câţiva ani în urmă, spune Gheţea. Clienţii au optat pentru instituţia care le oferea cel mai bun preţ la un moment dat", spune preşedintele ARB. Acesta este de părere că, în câţiva ani, românii vor înţelege că este mai puţin costisitor să lucrezi cu o singură bancă decât cu mai multe.