Deşi cea de-a treia variantă a taxei auto a fost trimisă la Bruxelles în urmă cu trei săptămâni, premierul Tăriceanu promite dezbateri publice şi consultări cu partidele pe marginea acesteia. În cursul acestor zile, reprezentanţii României se întâlnesc cu cei ai Comisiei Europene pentru a discuta noua propunere privind aşa-numita „taxă de poluare“ pentru autovehicule. „Am trimis la Bruxelles modul de gândire al acestei variante şi, după ce vom primi
Deşi cea de-a treia variantă a taxei auto a fost trimisă la Bruxelles în urmă cu trei săptămâni, premierul Tăriceanu promite dezbateri publice şi consultări cu partidele pe marginea acesteia.
În cursul acestor zile, reprezentanţii României se întâlnesc cu cei ai Comisiei Europene pentru a discuta noua propunere privind aşa-numita „taxă de poluare“ pentru autovehicule. „Am trimis la Bruxelles modul de gândire al acestei variante şi, după ce vom primi un răspuns, vom discuta cu partidele politice, iar ulterior se va adopta o ordonanţă de urgenţă“, a declarat pentru Capital Adrian Ciocănea, şeful Departamentului Afaceri Europene (DAE) din cadrul Guvernului. DAE este instituţia care ţine legătura cu Tribunalul de Primă Instanţă şi cu reprezentanţii Curţii Europene de Justiţie (CEJ). Se aşteaptă ca noua reglementare să intre în vigoare începând cu 1 iulie.
Cea de-a treia variantă a taxei ia în calcul nivelul emisiilor de CO2. Fiindcă doar maşinile Euro 4 şi Euro 5 au trecute în documentele de înmatriculare cantitatea exactă de emisii, pe acest segment se aşteaptă ca valoarea taxei să se reducă cu până la o treime faţă de grila avansată în luna ianuarie. „De exemplu, un autoturism Euro 4, cu o capacitate cilindrică până la 1.600 de cm3 va plăti o taxă de circa 350 de euro. Pentru un Logan, taxa va fi de aproximativ 380 de euro, conform ultimei grile