Ancheta declanşată de Comisia Europeană în cazul privatizării fostei uzine Daewoo determină o rezoluţie negativă în privinţa acordării de ajutoare de stat. Scandalul Nokia a determinat Ancheta declanşată de Comisia Europeană în cazul privatizării fostei uzine Daewoo determină o rezoluţie negativă în privinţa acordării de ajutoare de stat.
Scandalul Nokia a determinat Comisia Europeană să declanşeze o analiză strictă a facilităţilor acordate de statul român investitorilor străini. Prima consecinţă: respingerea ajutoarelor de stat acordate companiei Ford la Craiova. Mai mult, alte investiţii străine sunt sub lupa Comisiei Europene. Astfel, România riscă să piardă posibilitatea de a crea mii de locuri de muncă.
După ce ancheta privind investiţia Ford în România, declanşată de Comisia Europeană (CE) la sfârşitul anului trecut, era aşteptată cu o rezoluţie favorabilă în privinţa ajutoarelor de stat acordate concernului american, ultimele veşti de la Bruxelles aruncă în aer planurile de producţie de la Craiova.
Şi asta pentru că, deşi finalizarea verificărilor făcute de comisia de anchetă era aşteptată până la sfârşitul lunii viitoare, Comisia Europeană avea deja pregătit răspunsul pentru autorităţile de la Bucureşti încă de ieri.
Surse avizate din CE susţin că decizia în acest caz este una negativă şi că au fost încălcate prevederile europene privind acordarea de ajutoare de stat, principiile pieţei concurenţiale nefiind astfel respectate. Motiv pentru care autorităţile de la Bucuresti trebuie sa "recupereze" suma de 27 milioane de euro, cât reprezintă ajutoarele acordate companiei Ford în momentul privatizării.
Potrivit hotărării comisiei de anchetă, termenul până la care Ford trebuie să ramburseze suma în cauză este de patru luni de la anunţarea deciziei Comisiei, după primele două luni România trebuind să comunice la Bruxelles