Comisia Europeană şi-a finalizat investigaţia aprofundată privind privatizarea Automobile Craiova, efectuată în temeiul normelor privind ajutoarele de stat prevăzute de Tratatul CE. În urma investigaţiei deschise în octombrie 2007, s-a constatat că România a impus o serie de condiţii referitor la vânzare care aveau drept obiectiv asigurarea unui anumit nivel de producţie şi ocupare a forţei de muncă, acceptând în schimb un preţ de vânzare mai mic. Realizarea unui ni
Comisia Europeană şi-a finalizat investigaţia aprofundată privind privatizarea Automobile Craiova, efectuată în temeiul normelor privind ajutoarele de stat prevăzute de Tratatul CE. În urma investigaţiei deschise în octombrie 2007, s-a constatat că România a impus o serie de condiţii referitor la vânzare care aveau drept obiectiv asigurarea unui anumit nivel de producţie şi ocupare a forţei de muncă, acceptând în schimb un preţ de vânzare mai mic.
Realizarea unui nivel mai ridicat de producţie şi de ocupare a forţei de muncă pentru Automobile Craiova prin vânzarea condiţionată şi, dimpotrivă, obţinerea unor venituri mai mici de către statul român reprezintă ajutor de stat. Pentru a evita ca întreprinderile să beneficieze de avantaje neloiale faţă de concurenţi, nu se pot acorda ajutoare decât în condiţii stricte. În cazul acestei privatizări nu se aplica niciuna dintre condiţiile respective şi, prin urmare, ajutorul este incompatibil cu piaţa comună. Pentru a elimina denaturarea concurenţei provocată de ajutorul ilegal, Guvernul României trebuie să recupereze 27 de milioane de euro de la Automobile Craiova.
Comisarul european pentru Concurenţă, doamna Neelie Kroes, a declarat: „Impunerea de condiţii în ceea ce priveşte o privatizare duce, de regulă, la scăderea preţului de vânzare, astfel încât statul pierde venituri, iar act