Noul sistem 4x4 de la Saab 9-3 te ajută să foloseşti toată puterea oferită de puternicul V6 turbo. Sursa: Saab
Saab a lansat săptămâna trecută în Europa modelul 9-3 dotat cu sistemul de tracţiune integrală XWD, în cadrul unui eveniment care a inclus şi o sesiune de teste pe circuitul Paul Ricard din Le Castellet (lângă Marsilia).
XWD va fi disponibil pe versiunea Aero (de top) a modelului de clasă medie, atât pentru sedan, cât şi pentru combi. De sistemul 4x4 îmbunătăţit va beneficia şi seria limitată Turbo X (2.000 de unităţi, vopsite exclusiv în negru, pentru a celebra primele Saaburi turbo din urmă cu 30 de ani).
Inginerii Saab nu s-au sfiit să numească XWD „sistem inteligent de tracţiune integrală“, datorită capacităţii sale de a distribui continuu cuplul motor între cele două punţi, pentru o aderenţă şi stabilitate optime în orice condiţii. Pentru a optimiza tracţiunea, XWD elimină necesitatea ca senzorii să detecteze pierderea aderenţei pe roţile din faţă pentru a furniza mai mult cuplu către trenul spate. Opţional, un diferen- ţial spate cu alunecare limitată (standard pe Turbo X) poate împărţi cuplul distribuit către roţile posterioare.
Am condus Saab 9-3 Turbo X pe circuitul Paul Ricard şi putem spune că XWD este o reuşită. Cei nu mai puţin de 280 de cai-putere oferiţi de motorul V6 turbo, dar şi cuplul sănătos de 400 Nm au fost puşi cu ostentativitate jos, roţile „muşcând“ practic din asfalt. Păcat că direcţia, cu un volan uriaş şi feedback slăbuţ, a părut dintr-un alt film.