Medicamentele pentru boala traficului bucurestean vor costa circa 7,5 mld. euro pana in 2027, conform unui studiu recent comandat de PMB. Reteta: inchiderea inelelor principale de circulatie, benzi unice pentru autobuze, noi spatii de parcare, reinnoirea
Conform masterplanului pentru transport prezentat recent de PMB este nevoie de investitii de minimum 2 mld. euro pana in 2013 pentru a evita un blocaj total al traficului din Bucuresti si de alta jumatate de miliard pana in 2027. Aceste sume reprezinta numai investitiile in infrastructura, fie constructie, fie reabilitare, si in materialul rulant al RATB, neincluzand banii necesari constructiei de locuri de parcare.
Gradul de motorizare va fi in 2013 cu circa 32% mai mare decat cel de 1,1 milioane de masini inmatriculate in Bucuresti in 2007 si aproape dublu fata de acelasi an de referinta in 2027. Altfel spus, la o evolutie demografica stabila, cu o usoara migrare spre zonele limitrofe, in 2027 ne vom apropia de o medie de aproape o masina pe cap de locuitor, conform acestui masterplan.
Importanta inchiderii inelelor principale de circulatie este necesara in momentul in care circa 30% din cele 910.000 de deplasari zilnice cu masina personala prin Bucuresti nu au ca destinatie aria administrativa a orasului, ci zone externe. O treime din traficul actual ar putea fi dirijat, daca se vor oferi variante ocolitoare, departe de centrul orasului. Unul dintre cele mai importante proiecte este in continuare cel de finalizare si largire a soselei de centura de catre Ministerul Transporturilor.
Majoritatea urbanistilor si a expertilor in transporturi sunt de parere ca una dintre cele mai mari probleme privind traficul bucurestean este faptul ca esti, in cele mai multe cazuri, nevoit sa traversezi orasul dintr-o parte in alta aglomerand centrul in lipsa unor inele de circulatie.
Limitar