În 2007, România nu a accesat niciun euro din fondurile destinate promovării produselor agricole pe piaţa comunitară. Agricultorii români au posibilitatea să-şi promoveze produsele agricole În 2007, România nu a accesat niciun euro din fondurile destinate promovării produselor agricole pe piaţa comunitară.
Agricultorii români au posibilitatea să-şi promoveze produsele agricole pe piaţa comunitară cu fonduri europene. Deşi beneficiază de această facilitate de la 1 ianuarie 2007, firmele private din domeniu nu au elaborat până acum niciun astfel de program. O posibilă cauză ar putea fi inexistenţa în România a unui act normativ specific.
Fiecare stat membru poate beneficia de finanţare europeană pentru promovarea produselor agricole pe piaţa comunitară, însă România nu a primit bani în 2007, deoarece reprezentanţii sectorului privat nu au elaborat programe pentru campaniile de informare, a declarat pentru NewsIn Roxana Zarma, director în cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR).
"România nu a derulat astfel de proiecte pentru accesarea fondurilor destinate promovării produselor agricole pe piaţa internă şi comunitară, deoarece sectorul privat nu a realizat niciun program de promovare. Ulterior, programele sunt avizate de către Ministerul Agriculturii, însă decizia de aprobare este dată de Bruxelles". Oficialul MADR a precizat că nu există o alocare fixă pentru fiecare stat membru, însă sunt prevăzute condiţii stricte pe care beneficiarul trebuie să le îndeplinească pentru a primi finanţare pentru promovarea produselor agricole.
Nu era nevoien de o lege specifică
În ceea ce priveşte proiectul de ordonanţă de urgenţă privind administrarea fondurilor pentru promovare, postat ieri pe site-ul MADR, Zarma a precizat că România putea să beneficieze de fondurile UE destinate promovării chiar şi fără adoptar