Furnizorii de produse de igiena profesionale ocupa teren pe o piata in continua expansiune, care isi selecteaza clientii dintre dezvoltatorii imobiliari, companii, hoteluri sau restaurante.
Segmentul HoReCa (hoteluri, restaurante si catering) si spatiile de birouri din ce in ce mai numeroase sustin cresterea unor afaceri de nisa, precum cea a produselor de igiena profesionale. Reprezentantii companiei Paper Plus estimeaza valoarea pietei la nivelul lui 2007 la 10 milioane de euro, cu 50% mai putin decat in Polonia.
"Comparativ cu statele din Europa de Vest sau SUA, piata locala se afla intr-o faza incipienta de dezvoltare", a spus Marian Ivan, directorul general al Paper Plus.
Dezvoltarea nu este insa numai intensiva, ci si extensiva, fiind sustinuta de noi produse.
"In Romania specializarea acestor piete s-a produs datorita investitiilor straine in domeniul constructiilor si turismului, precum si datorita cresterii pretentiilor utilizatorilor finali", a afirmat Andreia Zaharia, communication manager al Holdmann.
Astfel, jucatorii de pe aceasta piata, pe care activeaza atat Paper Plus si Holdmann, dar si Sanirom, CPN sau CWS, si-au diversificat de la an la an oferta, in functie de caracteristicile fiecarui client in parte.
"Ca furnizor de solutii de igiena profesionala, trebuie sa ne adaptam gama de produse cerintelor pietei, in functie de domeniile de activitate, industrie, industrie alimentara, HoReCa, medical, constructii, cleaning, office, spatii comerciale si auto", a declarat reprezentantul Holdmann.
Compania distribuie uscatoare de maini, dispensere de hartie, dozatoare de sapun, odorizante pentru incaperi, cosuri, precum si sapun lichid, detergenti profesionali sau dezinfectanti, furnizorii companiei fiind din tari precum Spania, Elvetia, Olanda, Germania, Grecia, Franta, Danemarca, Italia, Austria sau Bel