Enrico Perini, presedinte si actionar majoritar al grupului Romstal: Daca vrem sa devenim o firma de talie mare, trebuie sa ajungem macar de 10 ori mai mari decat suntem acum. Pentru acest lucru ne trebuie o tara si aceasta tara este Rusia. Pentru ca Romania devine prea mica, iar Europa e inca prea mare, din ce in ce mai multe companii locale se extind spre nord, trecand prin Republica Moldova si Ucraina pentru a ataca piata rusa. Unul dintre cele mai bune exemple este Romstal care, aflat ap
Romstal a cheltuit anul trecut circa 50 de milioane de euro pentru extinderea retelei de distributie, interna si externa, ajungand recent la 29 de reprezentante si un total de 175 de puncte de vanzare. Procesul de maturizare a operatiunilor locale ale companiei de distributie de echipamente pentru constructii, care va atinge nivelul optim dupa o serie de relocari, i-a asigurat companiei o pozitie confortabila pe piata locala, dovada si cifra de afaceri de 261 mil. euro bugetata pentru anul in curs pe piata din Romania, fata de cele 197 mil. euro obtinute in 2007.
La nivel global, incluzand si vanzarile din Bulgaria, Republica Moldova, Ucraina, Italia, Serbia si, mai nou Rusia, Romstal se asteapta in 2008 sa cumuleze vanzari totale de 429 de milioane de euro, in crestere cu 38% fata de nivelul atins anul trecut.
Dupa ce a intrat anul trecut in Serbia, prin achizitionarea contra a 10 milioane de euro a numarului doi de pe piata locala de profit, Romstal si-a indreptat privirea spre Moscova, o piata cu un potential urias inca neexploatat.
Afaceri de 1 mld. euro in doi ani
Romstal a inaugurat in februarie primul punct de vanzare in capitala Rusiei, un al doilea urmand sa fie deschis in luna mai. Asteptarile sunt destul de mari.
Conform estimarilor companiei, vanzarile in Rusia ar trebui sa atinga un nivel 6 milioane de e