Mihnea Vasiliu este un produs 100% al şcolii de management de presă de la Media Pro. Acum vrea să pună în practică la trustul lui Sorin Ovidiu Vântu ce-a învăţat timp de 16 ani la Mihnea Vasiliu este un produs 100% al şcolii de management de presă de la Media Pro. Acum vrea să pună în practică la trustul lui Sorin Ovidiu Vântu ce-a învăţat timp de 16 ani la "facultatea" lui Adrian Sârbu.
Adevărul: Sunteţi director general pe segmentul quality al trustului Realitatea-Caţavencu. Concret, care sunt atribuţiile dvs.?
Mihnea Vasiliu: Conduc businessul acestei divizii, adică mă ocup de reorganizare, management, poziţionarea produselor, urmăresc dezvoltarea strategică şi funcţionarea operaţională.
- Aveţi şi puterea de a decide asupra politicii editoriale a acestor produse?
- Nu cred că acesta este scopul unui manager de presă. Oriunde în lume se face diferenţa între business şi politica editorială. Principala misiune a jobului meu este să extrag sinergiile dintre produse, să profitabilizez şi să cresc veniturile fiecărui produs în parte.
- Ce înţelegeţi prin produs de presă quality? Vă întreb acest lucru pentru că piaţa românească merge pe proverbul "câte bordeie, atâte obiceie..."
- Cred că termenul de quality vine din zona presei cotidiene. Se poate face o distincţie clară între cotidienele tabloide şi quality. Un cotidian quality se poate defini şi din perspectiva targetului. Există studii care spun că produsele quality se adresează unui public sofisticat, educat, pretenţios şi cu venituri medii şi mari. Sigur că există şi intersecţii: se ştie că persoanele amintite citesc şi tabloide, dar asta doar din curiozitate sau amuzament. Eu vorbesc aici despre preponderenţă.
Dacă e să definim după conţinut, un produs quality îşi alege subiecte mai serioase, cu o miză mai mare, tocmai pentr