Traficul infernal şi numărul mare de maşini obligă autorităţile să găsească soluţii de urgenţă pentru maşinile care tranzitează oraşul. Sursa: Codrin Prisecaru
După strategii şi analize care au durat aproape opt ani, autorităţile locale au ajuns la concluzia că Bucureştiul are nevoie de 30.000 de parcări până în 2010 şi de alte 90.000 până în 2020.
Noua strategie de dezvoltare va fi votată în şedinţa de vineri a Consiliului General, iar potrivit hotărârii ce se află pe ordinea de zi municipalitatea se angajează să construiască, în fiecare an, cel puţin 9.000 de locuri de parcare. Autorităţile susţin că, în prezent, în Capitală există în jur de 300.000 de astfel de spaţii.
Şantier la Gara de Nord
În strategia care urmează a fi votată se arată că au fost identificate 69 de zone pentru viitoare parcări sub şi supraterane şi 17 propuneri pentru alte parcări subterane. Pentru acestea din urmă vor fi cheltuite aproape 150 de milioane de euro. Autorităţile susţin că pentru parcările de la Gara de Nord şi Piaţa Universităţii au fost realizate deja studiile de fezabilitate, iar şantierele vor începe la vară.
Şeful Direcţiei Generale Infrastructură şi Servicii Publice din cadrul PMB, Gheorghe Udrişte, a precizat că aceste două parcaje vor însuma aproximativ 2.700 de locuri. „Pentru restul de 15, vom găsi o strategie. Noi ne-am gândit să le grupăm în două pachete, care vor fi gestionate de acelaşi operator“, a explicat Udrişte. „Ţinem cont aici de cele de pe străzi, cele de reşedinţă, Dalli, clădiri de birouri şi complexuri rezidenţiale“.
Parcările vor aveao instituţie proprie
Dimensionat pentru a putea prelua maximum 200.000 de automobile, Bucureştiul este străbătut zilnic de aproape 1,5 milioane de autoturisme, din care 1,2 sunt înmatriculate în oraş. Agravarea problemei atrage după sine