Trebuie sa fii online - aceasta este sfatul a trei experti in marketing online intervievati de HotNews.ro la Digital Marketing Forum, primul eveniment important al industriei de profil, desfasurat miercuri la Bucuresti. Potrivit acestora, cu cati mai multi oameni vor avea internet, cu atat mai mult trebuie ca si companiile sa se orienteze catre mediul digital, altfel altcineva le va lua locul.
Wim Vermeulen, Director of Digital Innovation la Ogilvy Group, Alain Heureux, presedintele IAB Europe si Alexander Schoenfeld, Creative Director Landor Hamburg au spus pentru HotNews.ro ca: Toate industriile vor incepe sa se reinventeze in mediul digital, precum industria muzicii si cea a turismului.Nu putem sa luam marketingul din anii '90 si sa il aducem in secolul 21, trebuie sa facem ceva diferit.Cea mai buna pozitie pe care poti sa o ai acum este sa cheltuiesti ceva bani si sa incerci sa intri in mediul onlineTrebuie sa va adaptati la noile zone de marketing online, deoarece atunci piata va genera 50, 75 sau 100 de milioane de euro pentru Romania, adica de 4-5 ori mai mult decat acumExista un singur risc major - de a pierde piete si cote de piata daca nu iti regandesti pozitia intrand pe internetAlain Heureux: 5,5 milioane de romani ar avea contact cu Internetul, la o suma evaluata pentru publicitatea online este de 15 milioane euro. Intre timp, in Marea Britanie investitiile sunt de peste 80 euro/user activ, iar media europeana de investitii pe useri activi este de circa 30 de euro.
Rep: Din experienta dumneavoastra, in ce masura s-au adaptat pietele de advertising din Europa Centrala si de Est, inclusiv Romania, la nevoia de a introduce Internetul si alte platforme digitale in strategiile lor de comunicare, in comparatie cu tarile din vestul Europei? Care este relevanta acestor diferente? Wim Vermeulen – director of digital innovation Ogilvy Group: In cee