Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a aprobat in Consiliul sau Tehnico-Economic (CTE) un studiu realizat de catre firma britanica Atkins conform caruia costul total de realizare a autostrazii, in sistem de concesiune, este de nu mai putin de 2,6 miliarde de euro. Daca s-ar construi cu bani de la bugetul de stat, costul total ar fi chiar cu 800 de milioane de euro mai mare, sustine studiul.
Potrivit datelor din documentatia de licitatie, traficul exprimat ca medie zilnica anuala va varia in perioada 2013-2025 intre 9.887 de vehicule (portiunea Predeal-Risnov, in 2013) si 45.000 de vehicule intre Sinaia si Busteni, in 2025. Pe aceasta perioada, media anuala zilnica va fi deci de 25.000 de masini. Luind in calcul o perioada de concesionare de 30 de ani, adica pina in 2040, si presupunind ca tendinta de crestere a traficului se va mentine pina la finalul concesiunii, media perioadei ar putea fi 30.000 de masini.
In concluzie, in cei 30 de ani ai concesiunii, portiunea va fi tranzitata de 328 de milioane de vehicule. Daca statul va decide recuperarea investitiei din taxa de autostrada impusa, atunci soferii vor trebui sa plateasca cel putin opt euro pentru ca firma concesionara sa-si recupereze investitia. Suma care, daca ar fi perceputa, ar putea duce la falimentul proiectului, cei mai multi soferi preferind rute alternative gratuite, precum DN1.
Integral in Cotidianul
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a aprobat in Consiliul sau Tehnico-Economic (CTE) un studiu realizat de catre firma britanica Atkins conform caruia costul total de realizare a autostrazii, in sistem de concesiune, este de nu mai putin de 2,6 miliarde de euro. Daca s-ar construi cu bani de la bugetul de stat, costul total ar fi chiar cu 800 de milioane de euro mai mare, sustine studiul.