Producătorul de bere URBB, îmbuteliatorul mărcilor Tuborg, Carlsberg, Holsten şi Skol, va investi anul acesta circa 19,5 milioane de euro în publicitate, cu 30% mai mult faţă de anul trecut, ne-a declarat Cătălin Ignat, directorul de marketing al companiei.
„Costurile cu publicitatea au crescut semnificativ în ultimii ani“, a apreciat Ignat. Compania a investit, în 2007, aproape 15 milioane de euro în comunicarea mărcilor de bere pe care le îmbuteliază. Preşedintele asociaţiei Berarii României, Mihai Ghyka, a declarat recent că investiţiile în publicitate ale multinaţionalelor producătoare de bere prezente în România - Ursus, URBB, InBev şi Heineken - s-au ridicat, anul trecut, la 100 de milioane de euro (ratecard, investiţii brute), dar nu a detaliat informaţia.
„Berea este al doilea cel mai mare investitor în publicitate din industria de produse alimentare, după lactate“, a spus Ghyka. Prin comparaţie, URBB a investit 12 milioane de euro într-o linie de îmbuteliere a băuturilor răcoritoare necarbonatate. Compania produce, de la începutul acestei luni, suc Granini în fabrica pe care o deţine în comuna Pantelimon. Linia îi permite companiei să producă anual o cantitate de suc egală cu consumul de sucuri răcoritoare necarbonatate din România.
„Nu ne vom arunca foarte departe cu producţia. Granini este o marcă pe care trebuie să o creştem“, a declarat directorul general al companiei, Shachar Shaine. Pentru început, URBB produce şi îmbuteliază băutură răcoritoare necarbonatată Granini (cu conţinut de fruct de maximum 24%). Din toamnă, compania va lansa nectaruri (cu un conţinut de fruct de 25%-99%), şi sucuri naturale (100% fruct). În prezent, ultimele două categorii sunt importate din Germania.