Plata unei sume minime de către client pentru fiecare reparaţie scade costurile societăţilor de asigurări . Aflate de câţiva ani pe pierderi pe segmentul auto, companiile care încheie Plata unei sume minime de către client pentru fiecare reparaţie scade costurile societăţilor de asigurări .
Aflate de câţiva ani pe pierderi pe segmentul auto, companiile care încheie poliţe RCA şi Casco sunt în căutare de noi soluţii pentru a reuşi să treacă pe profit.
Unele societăţi au introdus franşiza încă de anul trecut, dar tendinţa celor mai multe societăţi este de a obliga clienţii să suporte o parte din costurile reparaţiilor, sub forma unei franşize stabilite fie pe eveniment, fie pe un procent din asigurare. Valoarea acesteia diferă de la o companie la alta.
Printre soluţiile alese de asigurători pentru eficientizarea costurilor pe segmentul auto se numără introducerea de franşize deductibile, implementarea sistemului bonus-malus (recompensă - penalizare) şi utilizarea de sisteme independente de calculare a costurilor.
Radu Ionescu, şef birou auto la Generali Asigurări, spune că societatea a lansat încă din iunie 2007 o nouă poliţă Casco, cu franşiză minimă în sarcina clientului, cu un prim efect de reducere a primei de asigurare. Acest lucru s-ar traduce prin faptul că preţul unei poliţe Casco este mai mic dacă asiguratul acceptă plata unei franşize, adică valoarea reparaţiei în caz de accident, într-un procent stabilit cu asigurătorul. De obicei, franşiza minimă este de cel puţin 100 - 150 de euro, în funcţie de automobil şi de experienţa şoferului.
Noi elemente în introducerea franşizei
"Implementarea sistemului de franşize va conduce la o mai mare responsabilizare a asiguraţilor şi implicit la o reducere a daunei în portofoliul companiilor de asigurări. Ele trebuie calculate pentru fiecare clasă de asigurări