Tata Motors intenţionează să lanseze, la sfârşitul acestui an, un vehicul ecologic ce foloseşte drept combustibil aerul comprimat. Maşina va avea o autonomie de 200-300 km şi va costa Tata Motors intenţionează să lanseze, la sfârşitul acestui an, un vehicul ecologic ce foloseşte drept combustibil aerul comprimat. Maşina va avea o autonomie de 200-300 km şi va costa aproximativ 3.500 de euro.
O maşină ieftină, cu zero emisii de carbon, care funcţionează pe baza aerului comprimat, va fi lansată chiar în acest an, în India. Proiectul, în special partea de tehnologie, este susţinut de conglomeratul indian Tata Motors, care a lansat deja la începutul acestui an cea mai ieftină maşină din lume, Tata Nano.
Rezultatul a 10 ani de cercetare şi dezvoltare, prototipul OneCAT are un consum extrem de ieftin, iar aerul evacuat în urma decompresiei este mai curat decât aerul din atmosferă datorită unui filtru intern.
Conceptul revoluţionarului automobil are patru variante, între care cel mai popular va fi, după toate probabilităţile, prototipul OneCAT cu cinci locuri. Automobilul pe aer OneCAT are caroseria fabricată din fibră de sticlă, cântăreşte 350 de kilograme şi ar putea fi lansat pe piaţă la preţul de 3.500 de euro.
Maşina este pusă în mişcare de aerul comprimat, stocat într-un rezervor de fibră de sticlă. Rezervorul, instalat în şasiu, poate fi încărcat cu aer de la un compresor în doar trei minute, adică mult mai rapid decât o maşină pe baterii. După câteva minute de încărcare, la un preţ total de 1 euro şi jumătate, maşina poate parcurge o distanţă de 200 până la 300 de kilometri, la o viteză maximă de 70 de kilometri pe oră.
Ca metodă alternativă de încărcare, compresorul instalat la bord reface singur presiunea din rezervor, însă în decurs de patru ore. Pentru obţinerea unei viteze sporite în afara oraşului, aerul compresat la