UPC Romania, cel mai mare operator de cablu TV de pe piata locala, a inregistrat anul trecut o scadere de aproape 6% a portofoliului de clienti pentru serviciile video, rezultat determinat de presiunile exercitate pe piata de operatorii concurenti Romtelecom si RCS&RDS.
UPC avea la finele anului trecut 1,337 milioane de clienti pe segmentul video (cablu, cablu digital si televiziune prin satelit), fata de 1,419 milioane cu un an in urma, conform datelor publicate de grupul american Liberty Global, care controleaza, indirect, operatorul roman. La finele anului 2007, operatorul roman avea 1,185 milioane de clienti cablu (CATV), 37.400 de abonati pe cablu digital si 115.000 utilizatori pe televizunea prin satelit.
Cea mai mare scadere a fost inregistrata anul trecut pe segmentul cablului TV analogic, unde UPC a pierdut 177.200 de clienti, o scadere de 13% fata de anul precedent. Totusi, numarul real de clienti de cablu TV analogic pierdut este mai mic, intrucat dintre clientii de cablu analogic care apar ca pierduti, o parte au migrat la solutia de cablu digital. UPC a castigat anul trecut 30.800 de clienti pe cablul digital, reprezentand o crestere de aproape 500%.
Cu un numar total de 1,222 milioane de clienti ai serviciilor de cablu TV (analogic si digital) UPC a redus la cateva zeci de mii de utilizatori distanta pe care o avea fata de RCS&RDS, al doilea jucator de pe piata locala de CATV. RCS&RDS are aproximativ 1,2 milioane de clienti pe cablul TV.
Scaderea de pe cablul TV poate fi pusa pe seama concurentei dure cu Romtelecom ? care a venit in a doua parte a anului trecut cu oferte agresive pe piata, si a RCS&RDS care a inceput in unele orase sa atace baza de clienti UPC printr-o structura de preturi de asemenea extrem de agresive. De asemenea, Romtelecom a atras in aproximativ un an 400.000 de clienti pentru serviciul sau de televiziune pr