Ministerul Transporturilor a anunţat că nu mai are bani pentru continuarea lucrărilor în 2008 Lucrările pentru construcţia autostrăzii Transilvania ar putea fi stopate dacă autorităţile Ministerul Transporturilor a anunţat că nu mai are bani pentru continuarea lucrărilor în 2008
Lucrările pentru construcţia autostrăzii Transilvania ar putea fi stopate dacă autorităţile nu mai găsesc bani şi constructorul american, firma Bechtel, nu va păsui statul. Suma necesară lucrărilor de construcţie aferente anului 2008 se ridică la 520 milioane de euro.
Ministerul Transporturilor a rămas fără bani, după ce a plătit avansul de 30%, reprezentând 140 milioane de euro, potrivit directorului general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), Mihai Grecu, citat de Rompres.
Oficialul a declarat că acestea au fost singurele fonduri de care a dispus ministerul, iar din această cauză firma americană Bechtel, care se ocupă de realizarea autostrăzii, ar putea sista lucrările.
"Sper ca reprezentanţii Bechtel să fie înţelegători şi să nu fie oprite lucrările", a precizat directorul CNADNR, care susţine că ar putea fi găsite totuşi unele soluţii. "Fondurile pentru lucrări în acest an ar trebui să vină de la buget, şi sperăm într-o rectificare bugetară în luna martie. Există şi soluţia realocării unor sume de la alte proiecte care ar fi trebuit să demareze în acest an", a precizat Mihai Grecu.
Banii au fost acordaţi fără avizul supervizorului francez Mai mult, banii care au fost daţi acum nu au avut acordul Scetauroute, firma franceză care supervizeazăările. Reprezentatul CNADNR susţine că incidentul are la bază nesuprapunerea programului de lucru al companiei Scetauroute cu al firmei Bechtel. Mihai Grecu susţine că programul Scetauroute ar fi unul dintre motivele întârzierii lucrărilor. Şi nu este singura