Construcţia de nave, avioane şi autovehicule, dar şi producţia de medicamente par a fi cele mai "apetisante" sectoare Raportul "România 2008", editat de compania britanică de cercetare Construcţia de nave, avioane şi autovehicule, dar şi producţia de medicamente par a fi cele mai "apetisante" sectoare
Raportul "România 2008", editat de compania britanică de cercetare Oxford Business Group (OBG), identifică industria drept "beneficiarul principal" al investiţiilor străine, prin comparaţie cu agricultura, transporturile, IT&C şi alte sectoare. În timp ce în zona farmaceutică există "interese intense" ale investitorilor străini, marile oportunităţi se regăsesc şi în industria aerospaţială sau în construcţia de autoturisme. Iar în shipping s-a constatat un "boom" mondial, care va trage în sus şi producţia românească de nave.
Autorii raportului OBG descriu principalele caracteristici ale fiecărui sector din economia românească în parte, arătând care ar fi oportunităţile, dar şi constrângerile posibile pentru eventualii investitori străini. În 2008, raportul anual al OBG privind evoluţiile din România a ajuns la cea de-a patra ediţie. Consemnăm, în continuare, câteva concluzii ce se desprind din acest document, referitor la câteva dintre principalele domenii ale economiei noastre reale - industrie, transporturi, IT&C şi energie.
Transporturi: rutierii au luat faţa feroviarilor
Statisticile analizate de OBG relevă o schimbare spectaculoasă în domeniul transporturilor: din 1990 până în 2005, ponderea sectorului rutier în totalul numărului de pasageri transportaţi a crescut de la 65% la 90%, iar cea deţinută de sectorul feroviar a scăzut de la 35% la 10%. În transportul de marfă, ponderea sectorului feroviar a scăzut de la 61% la 25%, în timp ce sectorul rutier a dobândit o cotă în creştere de la 36% la 68%. Ponderea transporturilor