A luat patru Oscaruri, prin urmare toata lumea se va inghesui sa-l vada. Dar este nevoie de un mic avertisment: nu va asteptati ca "No Country For Old Men"/"Nu exista tara pentru batrani" sa va transforme in mici piftii topite de placere.
Filmul fratilor Coen, si primul care le aduce un premiu pentru regie, se joaca de-a blenderul cu un gen prea popular, thriller-ul, ca inovatiile lui sa poata fi inghitite usor. Sau, cum zicea o doamna duminica seara, dupa vizionarea avanpremierei din mall: "pffff, si i-au dat chestiei asteia Oscarul? Chestiei asteia? Cheeeestiei aaaasteia?!?" Bineinteles, "NCFOM" nu primise inca Oscarul (urma sa-l primeasca aproximativ sase ore mai tarziu), dar reactia spectatoarei este o avanpremiera a rabufnirilor dezamagite ale spectatorilor care se vor duce la cinema pentru un thriller cu impuscaturi (si oscarizat pe deasupra) si vor vedea... cum va fi thriller-ul peste ani de zile.
"NCFOM" nu e thriller cu impuscaturi. Sau este, dar arma mortala e mai degraba un pistol pentru vite ("cattlegun" in romanul lui Cormac McCarthy), un pistol cu aer comprimat care infige un tub in creierul animalului, acesta murind instantaneu. "Nici nu stie ce-a lovit-o", comenteaza unul dintre personajele filmului "reactia" victimei. Ei bine, nici spectatorul n-o sa stie, iar acesta este lucrul cel mai interesant la ultimul Coen: te dezarmeaza si-ti naruie toate asteptarile. Daca te superi, e treaba ta... Llewelyn Moss (Josh Brolin) vaneaza antilope in desert si da peste ceea ce pare a fi o afacere cu droguri terminata prost: cadavre, un pick-up plin de heroina si, undeva mai la o parte, la umbra, un mexican mort cu o geanta plina de bani alaturi. Llewelyn ia geanta si fuge. Iar dupa geanta pornesc atat politistul Ed Tom Bell (Tommy Lee Jones), in felul sau, cat si un nemilos recuperator, Anton Chigurh (Javier Bardem, poate cel mai meritat Oscar al a