Cand tocmai credeam ca doamna J.K. Rowling si-a epuizat, fara drept de apel, resursele imaginative, am avut o surpriza de proportii, al carei nume de scena este The Tales of Beeddle the Bard. Atentie, nu e vorba doar despre o resuscitare a facultatilor narative ale creatoarei lui Harry Potter, ci si despre o inovatie ce tine de marketing. Ca a fost sau nu ideea ei manageriala, asta nici nu mai conteaza. Produsul exista intr-o forma prospera, si, asa cum veti vedea, si-a atins cel putin unul dintre scopuri.
Odata cu aventurile lui Harry Potter notiunea de best-seller a capatat noi dimensiuni: nu ne referim doar la amploarea vanzarilor, care a depasit strasnic orice soi de precedent in materie (activitatea librariilor americane, bunaoara, a cunoscut anul trecut o progresie a vanzarilor de 1,1 %, pentru ca, potrivit analistilor, a fost un an cu Harry Potter, ca si 2005), ci si la psihoza turbionara care i-a absorbit pe aproape toti copiii planetei si la renasterea poftei de lectura in randul tinerei generatii.
Iata insa ca doamna Rowling a mai nascocit o forma de a vinde bine sau, daca doriti, de a face un best-seller. Pornind de la faptul ca profesorul Albus Dumbledore ii lasase mostenire lui Hermione o culegere de basme magice, Povestile bardului Beedle (care se dovedesc capitale in lupta care il opune pe Harry lui Cap-de-Mort), scriitoarea britanica s-a apucat de alcatuirea unui tom post-Harry, ca un soi de adio dramatic, care nu doar contine naratiunile lui Beedle, ci face si "o ultima referire la saga micului vrajitor". Desi as putea paria ca nu va fi ultima, sa ne uitam cu un ochi atent la continutul cartii, dar mai ales la ambalaj, pentru ca el i-a sporit, incredibil de mult, pretul. Inauntru sunt puse alaturi cinci povesti: The Wizard and the Hopping Pot, The Fountain of Fair Fortune, The Warlock's Hairy Heart, Babbitty Rabbitty and her Cackling