Cu ocazia Digital Marketing Forum, Alain Heureux, presedintele IAB Europe, a venit in Romania pentru a sustine o conferinta despre oportunitati si provocari actuale in new media, relevand astfel impactul pe care il are astazi marketingul digital.
Heureux a declarat ca inca nu se poate vorbi despre marketing digital, pana cand jucatorii din Romania nu se vor alinia la standardele din alte tari. Potrivit lui Heureux, creativitatea exista in Romania, insa nu suficient de puternic pentru a se discuta de o piata a marketingului digital, care ar trebui sa fie rupta de mediile traditionale, asa cum se intampla, in Statele Unite sau in Marea Britanie.
Cele mai mari bugete pentru 2008 in marketingul online vor fi alocate in motoare de cautare, care vor prelua 40-45% din investitiile preconizate anul acesta, iar restul va reveni brandingului, enunta Heureux.
Presedintele IAB Europa crede ca marketingul digital a devenit un domeniu care a luat locul mediilor traditionale de comunicare, iar conceptul de new media starneste tot mai multe controverse la momentul actual.
"O componenta a mediei digitale o constituie notiunea de brand, iar marketerii interactioneaza in acest nou spatiu digital, care nu numai ca aduce beneficii de ordin material acestora - serviciile oferite costand mai putin -, dar face ca informatia sa ajunga mai repede la utilizatori, pentru ca noile media sunt mai rapide si mai accesibile", considera Alain Heureux.
In opinia presedintelui IAB Europa, noile canale de media, impreuna cu marketingul sau advertisingul, nu fac altceva decat sa creeze, in final, un loc propice pentru a construi branduri. Acest lucru se explica prin faptul ca oamenii pot interactiona mult mai bine folosind aceste canale de comunicare, care au evoluat si au situat tehnologia in acel spatiu in care, imbinata cu partea creativa, teoretizeaza un nou pr