Relatia cu seful este, pentru unii angajati, o provocare ca oricare alta. Sunt degajati, se simt bine in pielea lor, stiu sa iasa in evidenta si sa isi promoveze imaginea cu multa usurinta. Pentru altii, dialogul cu seful este un cosmar. Li se pare ca nu vor reusi in veci sa il multumeasca si ca, orice ar face, nu vor fi apreciati la adevarata lor valoare.
Cum trebuie sa te comporti pentru ca seful sa te priveasca mai atent, sa aiba incredere in tine si sa te aprecieze? Iata ce recomanda in acest sens specialistii in resurse umane.
Trebuie sa incepi prin a fi foarte atent la sarcinile pe care le ai de indeplinit si, mai ales, la termenul lor limita. Demonstreaza-i sefului ca iti este foarte clar care sunt prioritatile tale. Verifica de doua ori ca ceea ce faci este chiar ceea ce ti se cere. Nu este nimic mai reconfortant pentru un sef decat sa fie convins ca vei duce singur treaba la bun sfarsit. Pe de alta parte, si tu vei fi scutit de sacaielile lui...
Castiga-i increderea! Arata-te interesat de tot ce se intampla in jurul tau. Fa-ti timp sa discuti cu seful despre proiectele companiei sau despre propriile lui planuri de viitor. Nu strica sa aduci in discutie, din cand in cand, si noutatile pe care le afli despre firmele concurente. Asta demonstreaza ca esti foarte atent la ce se intampla pe piata de specialitate dar si ca te preocupa binele firmei la care esti angajat.
Straduieste-te sa iesi in evidenta. Daca nu o faci tu, nu o va face nimeni pentru tine. Pune-ti in valoare reusitele. Vino cu idei noi, cu propuneri, si cere-i sfatul sefului tau ori de cate ori simti ca abia asteapta sa iti spuna parerea lui. Acest lucru ii va arata ca esti interesat sa contribui la dezvoltarea firmei. Asuma-ti din ce in ce mai multe responsabilitati.
Ciuleste urechile. Descopera tot ce se poate despre seful tau. Fii curio