Statisticile prezentate recent de conducerea Bancii Nationale a României arata ca deficitul comercial – decalajul dintre exporturi si importuri – a crescut anul trecut, la toate categoriile de produse aflate pe "lista neagra" a balantei comerciale, cele mai mari deficite comerciale inregistraandu-se în cazul mijloacelor de transport. În acelasi timp, la putinele categorii în care exporturile au fost mai mari decât importurile, excedentul a continuat sa scada, îndreptându-se practic spre deficit. În totalul deficitului comercial, care a ajuns în 2007 la peste 17,5 miliarde de euro, cea mai mare pondere, peste 45 la suta, o detin masinile si echipamentele de transport, adica masinile industriale, autovehiculele sau generatoarele de putere. Importurile din aceasta categorie de produse au însumat, anul trecut, 17,8 miliarde de euro, în timp ce exporturile s-au cifrat la mai putin de 10 miliarde de euro, rezultând astfel un deficit de 7,8 miliarde de euro. Reamintim, în acest context, ca produsele din categoria mijloacelor de transport domina si topul comenzilor noi, reprezentând cererea curenta si viitoare, cu cresteri de 40 la suta pâna la aproape 80 la suta, dar productia interna nu acopera decât în mica masura aceste necesitati. De aici se poate trage concluzia ca în viitorul apropiat este de asteptat ca decalajul dintre importuri si exporturi sa se adânceasca si mai mult.
Statisticile prezentate recent de conducerea Bancii Nationale a României arata ca deficitul comercial – decalajul dintre exporturi si importuri – a crescut anul trecut, la toate categoriile de produse aflate pe "lista neagra" a balantei comerciale, cele mai mari deficite comerciale inregistraandu-se în cazul mijloacelor de transport. În acelasi timp, la putinele categorii în care exporturile au fost mai mari decât importurile, excedentul a continuat sa scada, îndreptându-se practic spre de