Dupa doua incercari esuate de a desfasura licitatia pentru
desemnarea firmei care sa construiasca aeroportul dintre Braila si
Galati, din lipsa de participanti, Consiliul Judetean Braila a aprobat
o noua " indulcire" a conditiilor de participare. Astfel, s-a renuntat la
conditia ca, pentru a fi admisi, ofertantii sa depuna dovada ca au in
conturile lor cel putin cinci milioane de euro sau echivalentul acestora, considerindu-se suficienta dovada ca acestia pot deschide o linie de creditare sau cash de cel putin 200 milioane euro, pentru a asigura fluxul de numerar necesar realizarii constructiei. De asemenea, redeventa minima propusa a fost redusa la 0,22 euro/mp pe an, de la valoarea initiala de 0,5 euro/mp pe an. In plus, daca inainte se cerea dovedirea experientei in domeniul aeroportuar, cu copii ale contractelor similare derulate in alte zone, mai nou, s-a renuntat la aceasta conditie, pe motiv ca aceste contracte sint, de regula, confidentiale.
Presedintele CJ, Gheorghe Bunea Stancu, a explicat consilierilor ca spera ca in acest fel sa-i determine pe posibilii investitori sa nu se opreasca la stadiul achizitionarii caietelor de sarcini: "Am operat
niste modificari pentru a “indulci” conditiile de participare. S-a trecut de la o redeventa de 0,5 euro euro/mp pe an la 0,22 euro/mp pe an, deci a scazut la jumatate. La prima licitatie organizata de noi au cumparat caietul de sarcini 15 societati, toate straine, la a doua, 12, dar n-a depus nimeni o oferta, pentru ca este vorba de circa 300 milioane de euro si nimeni nu se repede, mai ales cind este vorba despre aeroport. Trebuie sa fim optimisti si sa incercam de multe ori pina vom gasi o firma care sa vrea sa faca aceasta investitie. Va reamintesc faptul ca suprafata este si pentru aeroport si pentru activitati conexe, care pot sa insemne