În ultimii ani, companiile au început să aloce tot mai mulţi bani pentru activităţile de promovare directă Cu toate că piaţa autohtonă de advertising este orientată în general
În ultimii ani, companiile au început să aloce tot mai mulţi bani pentru activităţile de promovare directă
Cu toate că piaţa autohtonă de advertising este orientată în general către promovarea clasică realizată prin intermediul canalelor media şi al celor outdoor, firmele de publicitate directă atrag tot mai mulţi bani. Samplingul este cea mai cunoscută formă de publicitate neconvenţională, care prinde cel mai bine în România.
Piaţa de publicitate directă este estimată la 17 milioane de euro, potrivit calculelor făcute de "Adevărul" pe baza estimărilor specialiştilor din domeniu.
Companiile multinaţionale au sporit piaţa de sampling în ultimii ani, aceasta urcând la aproape 10 milioane de euro în 2007, iar pentru 2008 se aşteaptă o creştere de cel mult 10%, potrivit lui Liviu Ionescu, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Modele şi Talente din România. Samplingul este cunoscut la noi pe piaţă mai ales datorită promoterilor prezenţi prin magazine, care oferă gratuit produse consumatorilor, ţinta lor fiind promovarea mărcii respective. Hostingul este o altă nişă a publicităţii neconvenţionale prin care se doreşte promovarea unui brand. Această metodă pune accent pe felul în care arată promoterii, care în general sunt manechine ale unei agenţii de modă.
Cu toate că încasările promoterilor care lucrează în acest domeniu sunt mai mari, piaţa de hosting are o pondere de două milioane de euro din totalul pieţei de publicitate neconvenţională. O altă ramură care s-a dezvoltat în ultimii ani la noi este marketingul experienţial, un eveniment realizat de producătorii mărcii promovate, în care este îmbinat spectacolul cu divertismentul şi informaţia.
Pr