Companiile de pensii nu renunta la agentii care au vandut pensii private obligatorii.
Companiile de pensii obligatorii vor incerca sa isi pastreze o buna parte a fortei de vanzari utilizate in campania de patru luni, in urma careia aproape patru milioane de salariati s-au inscris la fondurile de pensii private.
Allianz-Tiriac, compania de pe locul doi, spera sa foloseasca si in continuare 75% din forta de vanzare de la pensiile obligatorii, iar Generali, compania de pe locul 3, mizeaza pe 50% din agentii de marketing de la pensiile obligatorii.
Abilitatile dobandite si dovedite in timpul campaniei pentru pensii pot fi folosite de companiile de pensii si in viitor.
Majoritatea agentilor care s-au implicat in campania de pensii private aveau deja un job, iar una dintre variante ar fi ca acestia sa se intoarca la acesta. Pe de alta parte, principala motivatie pentru care au ales vanzarea de pensii a fost obtinerea de venituri suplimentare, iar cei care vor sa continue sa adauge bani la salariu se pot orienta spre alte zone.
"Agentii de pensii sunt deja in bazele de date ale asiguratorilor, iar acestia ii pot contacta petru campanii punctuale, cum sunt cele de incheiere de polite RCA", spune Madalina Motora, international accounts executive in cadrul Manpower Romania.
Deloc de neglijat sunt si bazele de date create de agenti pe perioada de derulare a campaniei de pensii, care se pot dovedi extrem de utile.
In acelasi timp, singurul mod in care agentii de pensii obligatorii se pot desparti de companiile pentru care au vandut este rezilierea contractului de mandat.
Companiile spun insa ca nu vor rezilia mandatele agentilor, sperand sa-i poata folosi fie tot pentru pensii, fie pentru asigurari de viata.
"Vom pastra circa 75% din agentii de marketing la pensiile obligatorii. Ei vor face vanzare la pensiile fac