Zvonurile ce anuntau o eventuala vanzare a producatorului muresean de bere “ Bere Mures ” catre companii consacrate in domeniu, de la sfarsitul acestui an , s-au adeverit la sfarsitul saptamanii trecute, cand reprezentantii din Romania ai producatorului olandez de bere Heineken N.V. au anuntat achizitionarea fabricii de bere „Bere Mures”, compania din tara lalelelor ajungand astfel la o cota de piata de 31 la suta fata de 26 la suta cat detineau inainte, conform oficialilor companiei.
De achizitionarea Bere Mures s-a interesat in urma cu trei ani compania InBev, pentru ca la sfarsitul anului trecut Heineken si Ursus sa se bata in mod direct pentru preluarea companiei muresene. „Suma la care s-a ridicat tranzactia a fost in limitele celei pe care am cerut-o, adica intre 150 si 200 de milioane de euro. Au fost achizitionate toate cele trei active ale companiei, respectiv fabrica de bere, fabrica de apa si hotelurile“, a declarat pentru ZF Virgil Mailat, unul dintre actionarii Bere Mures. Facand un calcul simplu, daca Heineken va plati suma minima invocata de Virgil Mailat, adica 150 de milioane de euro, acesta impreuna cu ceilalti doi actionari majoritari, Gheorghe Grec si Emil Morariu vor incasa fiecare 37,5 milioane de euro, in timp ce Alexandru Rus, Nicolae Bacila si Rujiu Anghel Rus, ceilalti trei actionari ai companiei, vor primi aproximativ 12,5 milioane de euro fiecare. Bere Mures a fost prima companie care a introdus pe
piata in 1998 berea vanduta in ambalaj PET, concept
care in doar cativa ani a revolutionat piata berii. La
finele anului trecut, vanzarile de bere in ambalaj PET
reprezentau aproximativ 45 la suta din totalul pietei berii,
potrivit datelor asociatiei Berarii Romaniei.
Bere Mures produce numai bere la PET, portofoliul companiei
incluzand brandurile Neumarkt, Dracula si Sovata dar si cele de apa mineral