„Pasajul minune“ care se întinde pe 180 de metri va rezolva, în mare măsură, problema aglomeraţiei de la intersecţia din Bascov.
În luna noiembrie a anului trecut, era inaugurată cu mare tam-tam centura ocolitoare a Piteştiului, cea care face legătura între Autostrada Bucureş ti-Piteşti şi drumul naţional Piteşti - Râmnicu-Vâcea. Autorităţile promiteau, la vremea respectivă, că aglomeraţia va deveni doar o simplă amintire.
Din păcate, centura, în lungime de aproximativ 14 kilometri, nu a rezolvat decât parţial problema traficului sufocant din Piteşti şi din zonele limitrofe. Dacă în acest moment, pe axul central al Piteştiului, se poate circula destul de bine, în punctele unde centura se intersectează cu principalele căi de intrarea în oraş, traficul este, de foarte multe ori, unul infernal.
Indicatoarepuse cu întârziere
Indiferent că vii dinspre Bucureşti, pe centură, şi vrei să ajungi la Curtea de Argeş sau Râmnicu- Vâlcea sau că circuli în sens invers, timpul de aşteptare în intersecţia de la Bascov poate fi unul destul de mare. La sfârşit de săptămână, şoferii trebuie să aştepte minute bune până să iasă din intersecţie.
În primul rând, în această perioadă se fac lucrări de reparaţie pe drumul naţional Piteşti - Râmnicu-Vâlcea. În al doilea rând, intersecţia de la Bascov a devenit un adevărat şantier, pentru construirea unui pasaj rutier subteran, prin care se speră eliminarea aglomeraţiei de la Bascov. Construirea pasajului va fi terminată până la sfârşitul anului şi va costa câteva milioane de euro, bani care vor veni de la Ministerul Transporturilor.
Un al treilea element generator de aglomeraţie în acea zonă este calea ferată Piteşti - Curtea de Argeş, care „taie“ porţiunea de drum care face legătura între intersecţie şi centură. Când bariera este coborâtă, timpii de aşteptare variaz