Procentajul celor care citesc de 5-6 ori pe săptămână un ziar de calitate nu depăşeşte 20% din audienţa generală a titlului respectiv Spune-mi de câte ori pe săptămână
Procentajul celor care citesc de 5-6 ori pe săptămână un ziar de calitate nu depăşeşte 20% din audienţa generală a titlului respectiv
Spune-mi de câte ori pe săptămână citeşti un ziar ca să-ţi spun ce fel de cititor eşti: fidel, frecvent sau ocazional? Cele trei categorii de cititori formează "armata" care împinge (sau coboară) audienţa unei publicaţii.
Editorii de presă aşteaptă la fiecare trei luni ale anului, ca nişte soldaţi din Irak mailurile (scrisorile?) iubitelor, cifrele de audienţă ale SNA Focus. Sunt date pe baza cărora se prezintă în faţa agenţiilor de media pentru a-şi vinde publicitatea. Orice creştere a numărului de cititori este sărbătorită şi reprezintă o medalie pe "pieptul" redacţiilor şi al managementului.
La rândul lor, agenţiile de media, în speţă media-planneri, fac planurile de alocare a bugetelor în funcţie de audienţă şi de profilul publicaţiei. În tot acest mecanism, există un indicator care reprezintă "nucleul dur" al audienţei: cititorii fideli (loiali). O definiţie "ca la carte" a acestora spune că cititorii fideli sunt cei care au citit mai mult de 67% din ediţiile apărute. Altfel spus, de 5-6 ori pe săptămână. Această "armată" de consumatori de presă este foarte importantă pentru clienţii de publicitate, dar şi pentru editori, care ştiu pentru cine să scrie.
Mai cu seamă profilul sociodemografic al acestui segment este relevant pentru editori, pentru că îşi pot canaliza eforturile spre creşterea audienţei. În structura audienţei totale, pe lângă cititorii loiali, există şi cititori frecvenţi (3-4 lecturi pe săptămână) şi cititori ocazionali (1-2 lecturi pe săptămână). În toată această afecere (de presă), contează ca munca editorilor să s