Decizia municipalităţii de a modifica elementele vizuale de pe taximetre şi stabilirea preţului maximal pe kilometru a întors pe dos lumea şoferilor.
1 /.
Taximetria din Capitală e cuprinsă de haos şi necunoscut. După ce consilierii generali au votat, săptămâna trecută, proiectul de hotărâre privind impunerea preţului maxim de 3,5 lei pe km, numărul de autorizaţii valabile (8.500) şi utilizarea unui „ecuson“ universal, majoritatea taximetriştilor independenţ i s-au aliniat noilor norme.
De teamă să nu dea municipalitatea cu amenda peste ei, au început să acţioneze în stil românesc: mai lipesc, mai cârpesc, mai rup din autocolantele vechi şi au renunţat la tariful de 7,99 lei/km.
„Nu se mai acceptă verde fluorescent“
Deşi municipalitatea a lăsat de înţeles că noul tarif maximal de 3,5 lei/km trebuie să fie practicat de la 1 martie, şeful Direcţiei Generale Infrastructură şi Servicii Publice, Gheorghe Udrişte, a sugerat că nu e atât de mare graba.
„Până pe 31 martie, ei pot să facă ce vor, însă începând din 1 aprilie tariful maxim va fi de 3,5 lei pe kilometru în timpul zilei. Până la începutul lunii aprilie, fiecare taxi va primi ecusonul universal şi modelul de anunţ pentru tarif de la noi“, a explicat directorul, care a anunţat că, tot de la începutul lunii viitoare, în Bucureşti nu vor mai exista decât taxiuri galbene.
„Nu se mai acceptă verde fluorescent sau doar cu capotele galbene şi alte părţi de caroserie. Cele care nu vor fi complet galbene, nu primesc autorizaţie“, a spus Udrişte.
„Mai lipim, mai cârpim“
După doar două zile de la votarea proiectului, însă, tarifele de 7,99 lei/km au dispărut, iar în locul lor au fost desenate, cu carioca, pe portiere, noile preţuri. Alţii, mai inventivi, au smuls vechile colante şi au lipit în loc hârtii albe cu tar