Defectele din zona creierului, care se ocupă cu stocarea temporară a informaţiilor, explică de ce un copil nu poate învăţa la istorie sau la matematică, relevă un studiu efectuat la Univesitatea din Durham, Marea Britanie. Aproximativ 10% dintre şcolarii care merg la şcoală au probleme cu memoria. Mulţi copii cu astfel de probleme sunt consideraţi leneşi sau înapoiaţi. Însă, cercetătorii au precizat că dacă o astfel de problemă se identifică din timp, cu antrenament, copilul va ajunge să înveţe normal. O persoană cu o memorie, care funcţionează la capacitatea maximă, „jonglează” cu anumite informaţii în interiorul minţii. De la copilărie la vârsta matură această capacitate de stocare a informaţiilor se perfecţionează. Cercetătorii au mai observat că, de obicei, copiii care au probleme cu memoria suferă şi de ADHD (sindromul deficitului de atenţie). Lipsa problemelor de memorie îi permit unui copil să reţină anumite informaţii după ce a citit, doar o dată, un text pentru şcoală. Antrenamentul îi poate da şansa unui astfel de copil să înveţe mai uşor şi să nu mai aibă note mici. De aceea, cercetătorii au avertizat că părinţii trebuie să fie atenţi şi înţelegători cu cei mici. (Ş.C.)
Defectele din zona creierului, care se ocupă cu stocarea temporară a informaţiilor, explică de ce un copil nu poate învăţa la istorie sau la matematică, relevă un studiu efectuat la Univesitatea din Durham, Marea Britanie. Aproximativ 10% dintre şcolarii care merg la şcoală au probleme cu memoria. Mulţi copii cu astfel de probleme sunt consideraţi leneşi sau înapoiaţi. Însă, cercetătorii au precizat că dacă o astfel de problemă se identifică din timp, cu antrenament, copilul va ajunge să înveţe normal. O persoană cu o memorie, care funcţionează la capacitatea maximă, „jonglează” cu anumite informaţii în interiorul minţii. De la copilărie la vârsta matură această capacitate de stoc