În 2007, volumul brut de reclame pentru mărcile de băuturi răcoritoare a atins 304,5 milioane de euro, cu 25% mai mult decât în anul precedent . Băuturile răcoritoare reprezintă una dintre În 2007, volumul brut de reclame pentru mărcile de băuturi răcoritoare a atins 304,5 milioane de euro, cu 25% mai mult decât în anul precedent .
Băuturile răcoritoare reprezintă una dintre cele mai active categorii de produse de pe piaţa publicităţii. Eternul "derby" Coca Cola-Pepsi, la care producătorul autohton European Drinks nu se împacă deloc cu statutul de spectator, generează bugete mari de publicitate pe tv, radio şi presă.
Anul trecut, volumul brut de publicitate consumat pe televiziuni, radio şi presă pentru mărcile de băuturi răcoritoare s-a ridicat la 304,5 milioane de euro (calculat la tarifele-listă). Bugetul este mai mare cu 25% faţă de cel din anul 2006. Conform monitorizărilor Alfa Cont, au fost difuzate pentru aceste mărci 203.290 de inserţii publicitare, cu 6.000 mai puţine decât în anul precedent.
Astfel, datorită creşterii tarifelor de publicitate din 2007 (inflaţia de media), producătorii de băuturi răcoritoare au scos mai mulţi bani pe un număr mai mic de reclame comandate. Grosul investiţiilor publicitare pe acest segment a fost alocat televiziunilor (97%).
Comparativ cu anul 2006, atât numărul de inserţii, cât şi volumele brute distribuite pe fiecare suport media (tv, radio şi presă) s-au menţinut la aceleaşi cote, cu excepţia radioului. Pe această piaţă, deşi numărul de spoturi difuzate a scăzut cu 37% în 2007, volumul brut s-a majorat cu 50%, din cauza inflaţiei de media.
Cea mai disputată subcategorie este cea a băuturilor răcoritoare acidulate. Aici se investesc şi cele mai mari bugete. Pentru "acidulate" s-au difuzat, în 2007, reclame în valoare brută de 188,5 milioane de euro, cu 39% mai mult decât în